Ahad, 26 September 2010

strees mempengaruhi kehidupan peribadi

erm xam dah semakin hampir.,.
aku dah semakin kerap migrain n asma..
bukan pe, byk pk lah kot..
-
br2 ni aku bce satu buku..
pasal hubungan kesihatan seseorg dgn thp tekanan yg dialami seseorang
dalam buku tu myatakan bahawa apabila terdapat tekanan, sistem dalam otak dan saraf yg ada dalam badan akan memberi kesan kepada tahap kesihatan..
spt corak pemakanan, amalan gaya hidup sihat dan lain-lain.
-
selain itu juga,
kita telah dilatih semenjak bayi lagi,
apabila kita ngis ktika bayi, si ibu akan memberikan susu ibu atau susu tepung..
so bler kte stress, dpt minum susu..
-
pastu bila kte semakin dewasa, kte telah terbiasa..
bila aku stress je, aku pun asyik mkn je.. xde kje len.. tgn kiri pegang buku, tgn kanan myuap..
mata tgk buku.. mulut mgunyah.. hehe..
-
so stress mmg ada dlm kehidupan kte setiap hari..
cuma apa yg kte prlu tahu,
adakah stress tu merupakan stress yang baik, atau tidak..
jika ya, knp?
adakah stress tsebut mampu menjejaskan tahap kesihatan kita?
pemakanan kita?
lifestyle kte?
hehe..
-
renung-renung kan...
lov u all

0 comments:

Catat Ulasan