Pages

Ahad, 25 April 2010

Sejarah homoseksualiti..

Erm korg tau x homoseksualiti ni pe?? Erm kepada sape yg xtau.. atau mungkin confius mana 1 homoseksualiti dgn heteroseksualiti...biar aku terangkan.. homo ni yg suka dan de hubungan sejenis r (cm pmpn dgn pmpn.., lelaki dgn lelaki.. yg hetero tu, normal r.. hubungan jenis dgn yg beza jantina cm lelaki dgn pmpn.. (erm DI INGAT KAN EK.. ni semua BERDASARKAN PEMBACAAN- bukan rekaan semata2.. aku ni dah xlarat nak mereka lg.. hehe.. reka blog kesygn aku ni pun, dah cukup berat dah bg aku tau.. haha.,) erm say sori again, coz byk short form.. hope korg leh fhm pe yg aku nak smpikan..

Sejarah nye kes homo ni memang dah lama wujud.. sejak zaman greek kuno g dah ada.. erm ada puisi yang menceritakan kisah cinta homo dgn hetero ni.. pastu pada masa yang sama, msyrkt roman pun terima pelbagai bentuk tingkah laku seksual.. termasuk r HOMO.. hehe.. tapi kedatangan agama kristian menegah golongan homo ni (berdasarkan pembacaan)... homo dianggap satu penyakit dan patut dihukum..

APA lak.. erm aku mls nak sebut APA ni.. kalo nak tau, korg kaji sendiri la ye.. hehe.. APA (thn lupa lak) erm kata homo dianggap sbg satu pnyakit mental...hehe..

Namun 1973.. label penyakit mental tu DITARIK BALIK.. sebab de kajian yg dibuat.. (sape yg wat kajian tu, aku mls r nak cter.. korg pun kne gak byk baca,. Kalo aku sorg baca.. bek aku xtulis kat sini,... aku tulis buku sndri.. jual kat korg.. btol x wahai bijaksana sekalian.. hehe sory to say r..) homo ni bukan mslh mental, tp mmg dorg yg nak pilih orientasi seksual tu.. ( so dlm erti kata lain nya, dorg yg pilih orientasi seksual pilihan pasangan sejenis..)

ADA FAHAM? Eheh... erm menarikkan.. sejarah lesbian... hehe.. nak tau ke???? Erm nti aku try tulis ek.. xjnji.,. hehe...

0 comments:

Catat Ulasan