Pages

Jumaat, 21 Mei 2010

Gejala Melepak Di Kalangan Pelajar Sekolah




Hal Ini Dapat Kita Perlihatkan Sebuah Pasar Raya Yang Berhampiran Dengan Kediaman Mahupun Sekolah Mereka. Seringkali Kita Mendengar Masyarakat Mengatakan “Budak2 Skrg Ni Xmcm Org Dulu2”. Apa Yang Tak Samanya?? Erm Cuba Pk Apa Yang Berlaku Arini – Pelajar Berpakaian Sekolah Bercumbu, Merokok, Bermesra Lelaki Dan Perempuan Dan Lain-Lain Tingkah Laku Sosial Yang Dipertontonkan Di Khalayak Ramai. Gejala Ini Telah Berlaku Sejak Beberapa Tahun Lalu Berikutan Tiada Sebarang Tindakan Mahupun Daripada Pihak Pengurusan Pasar Raya Mahupun Pihak Sekolah.



Tingkah Laku Sebegini Boleh Mengundang Masalah Serius Termasuk Pembuangan Bayi Jika Pihak Bertanggungjawab Tidak Mengambil Langkah Lebih Yang Serius Bagi Menangani Masalah Itu. Pelajar Dilihat Berjalan Dalam Kelompok Besar Dan Membuat Bising Di Dalam Pasar Raya Sambil Menunjukkan Gelagat Kurang Sopan.



Orang Ramai Berpendapat Ibu Bapa Sekarang Terlalu Memanjakan Anak, Sehingga Guru Yang Mengenakan Hukuman Kepada Pelajar Terbabit, Diserang Oleh Ibu Bapa Pelajar Terbabit Dan Hasilnya, Pelajar Dan Lepasan Sekolah Lebih Banyak Yang Kurang Ajar.


Ibu Bapa Harus Sedar Setiap Insan Yang Bergelar Guru Tidak Ingin Melihat Masa Depan Pelajar Mereka Hancur, Namun Guru Hari Ini Sukar Mengambil Tindakan Kerana Kebanyakan Ibu Bapa.

0 comments:

Catat Ulasan