Pages

Rabu, 8 Disember 2010

kelebihan ipta aku

hehe
spe kata ipta di utara ni x bagus??
terbaik apa.. hehe
nak tau knp?
sebab universiti ni mmg terurus.. dr dlm dia urus smpi luaran pun dia uruskan..
then 1 g, u len x ajar soft skills cm kami bljr..
soft skill ni byk.. bukan setakat mmpu berckp bila temuduga je..
mcm2..
guna mesin fax pun dianggap penting dlm soft skills.
dlm my3s sendiri mengkaji soft skills dlm 7 kategori:
kemahiran berkomunikasi, pemikiran kritis dan kemahiran menyelesaikan masalah, kemahiran kerja berpasukan, pembelajaran berterusan dan pengurusan maklumat, kemahiran keusahawanan, moral dan etika profesional dan kemahiran kepemimpinan.
byk sebenarnya soft skill yg kte kne bljr sndri..
antaranya, tahu guna mesin photostate..
u aku ni, hebat.,. photostate kne bt sndri.. mula2 punch matric card, pastu guna lah mesin tu..
smpi mesin tu pun nek muak dgn aku... then rosak.. hehe.. (kmhrn mrosakkan pun aku bljr gak)
-- hehe
then aku de bljr gak, kemahiran berkomunikasi..
dgn pljr antarabgsa.. dan luar bgsa...
hehe..
pljr antarabgsa tu mcm somalia, indonesia dan len2..
best bbual dgn dorg.. mcm2 ilmu aku mnuntut..
--then pljr yg luar BANGSA ni yg mslh ni..
coz aku kne speaking bhs yg aku pun xtau pe dia..
antaranya, cm ne nak ckp dgn beruk MONYET yg aku nak study..
JGN KACAU AKU!! ish2..
tiap2 ari dorg ni duk kaco aku..
monyet2 ni slalu kaco aku duk hafal note kat blkg bilik aku..
arGHHH!!!!!!!! tension lak..
(tp dpt bljr kmhrn komunikasi LUAR BANGSA) hihi
--
then bila masuk musim kemarau yg dibuat manusia..
kami semua terlatih menjadi bomba kebangsaan..
hebat kn?? kemahiran ni hanya ADA KAT U AKU JE.. hehe..
sebab??
ish2.. tnya g ke?
cm ni.. bila musim xde air.. kami kena mnahan kehendak sistem perkumuhan..
dah tu, bila terdesak sungguh..
terpaksa r kami mencari pili air bomba
(jgn gtau mne2 jbtn bomba yg dekat dgn rumah anda, kalo nak gtau gak, bgtau yg jauh ckit dr rumah korg ek)
hehe
dah jumpa PILI BOMBA tu plak, kteorg kne tarik pili bomba ke tmpt yg slmt,
kalo x, abis 1 blok kteorg cuci,
(korg ingat senang ke nak tarik? dah r kteorg ni pmpn, huhu, berat tau x.. )
dah smpi lak tmpt slmt, bukak pili AIR..
tp jgn bukak besar2..
coz kang ada plak member aku yg terpelanting coz tekanan air pili bomba tu mmg kuat..
semata2 nak langsaikan hutang sistem perkumuhan,
aku terpaksa bertungkus lumus dlm jgka masa 30minit..
mmg ajar kemahiran BERSABAR DGN SISTEM PERKUMUHAN ..
-- sbnrnya byk g kteorg bljr.. tp aku dah xlarat..
bek aku baca buku..
lusa nak xam..
dah r carry mark rendah...
cmne ni???
huhu
--plz..
Ya ALLAH, BANTULAH HAMBA MU INI>>

0 comments:

Catat Ulasan